وزیر پیشین اقتصاد روسیه: حوزه یورو متلاشی می شود
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو 'صدای روسیه'، كودرین روز شنبه گفت: جهان در آستانه فروپاشی اقتصادی است و بحران مالی یونان كه تا امروز حل نشده است، همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.

وی پیش بینی كرد كه یونان از حوزه پولی یورو خارج شود و به دنبال آن اقتصاد اسپانیا با مشكلات بیشتری مواجه شود.

وزیر اقتصاد پیشین روسیه كه به معمار اقتصادی این كشور در یك دهه اخیر شهرت دارد، پیش از این نیز نسبت به خطرات بروز موج جدیدی از بحران اقتصادی جهانی هشدار داده و گفته بود: بحران شدید مالی در انتظار اروپا است.

وی اظهار داشت: جهان در نیمه نخست سال جاری میلادی در آستانه گسترش یك بحران جدی مالی قرار گرفت كه هنوز راه حلی برای آن پیدا نشده است. یونان باید برنامه ی اقتصادی تعیین شده برای این كشور را اجرا كند. ما می خواهیم شاهد اجرای این برنامه برنامه در یونان باشیم اما چنین برنامه ای غیرقابل اجراست.

كودرین اضافه كرد: حتی اگر آلمان نرمش نشان دهد و شاخص های برنامه اقتصادی تجویز شده برای یونان را تعدیل كند، باز هم مشكل یونان حل نمی شود و این مشكل هم اكنون به كشورهای دیگری چون اسپانیا و ایتالیا سرایت كرده است‌.

وی تشریح كرد: در واقع پیشگیری از این امر غیرممكن است. زمان از دست رفته است و به همین علت ما جدی ترین بحران مالی و اقتصادی را در اروپا خواهیم داشت كه حداكثر در یك سال آینده شكل خواهد گرفت. تدابیر توسعه مالی، بحران را عقب می اندازد، اما این بحران بالاخره فرا خواهد رسید.

وزیر اقتصاد پیشین روسیه گفت: من امروز در اروپا اجماع سیاسی را در زمینه ی تحلیل شرایط كنونی و تصمیم گیری سریع و مناسب برای حل مشكلات جاری مشاهده نمی كنم.

اروپام/518





:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: